KAHVE KUŞAKLARI

1. Dalga Kahvecilik: 

 Her seyin baslangıcında, 1800'lerde yani 19'uncu yüzyılda kahve bir ticaret aracı olarak görülüyordu. Toptan satın alma, kahveyi her eve sokacak sekilde pazarlama, tamamen kar amacı gütme üzerine kurulmuş bir sistemdi. Tam olarak bahsettigimiz birinci dalga bu oluyor. Yalnızca üretiliyor, satılıyor, marketlere geliyor, kullanıcı alıyor ancak herhangi bir zevk verme ya da alma amacı güdülmüyor. Portakal suyundan farklı görülmeyen kahve birinci dalgada sıradan bir ürün olarak pazarlanıyor.


2. Dalga Kahvecilik:

ikinci dalga kahvede mesele tamamen ticari bir araç olmaktan yavas yavas çıkıyor. Markalasma, bir markayı insanlara sevdirme, kahvenin kavrulması ve servisi ile ilgilenmek, tüketicilerin fikirlerine göre farklı tekniklerle denemeler yapmak. Hepsi ikinci dalga kahvede yer alıyor. Günümüz Starbucks, Gloria Jeans, Caffe Nero gibi markaları ve bu markalara gelene kadar olan dönem ikinci dalganın içine giriyor. Artık kahvenin içinde az da olsa sanat da var. Espressonun dünyaya sunulması ile birlikte gelisen ikinci dalga kahve anlayısı da gün geçti gelisiyor.


3. Dalga Kahvecilik:

Kahvenin en saf ve güzel hali. Ikinci dalga kahve hayatımızda hala yer alıyorken bir de üçüncü dalga geliyor. Artık kahveler çok daha deneysel, farklı demleme ve kavurma islemlerinden geçiyor. Kahvenin tüm tat profili bir kartela gibi elimizde ve hangi aromayı nasıl ortaya çıkaracağımız çok daha iyi biliniyor. Böylelikle kahve tamamen keyif aracı haline geliyor. Kahve tutkunlarının gitmekten zevk aldıgı üçüncü nesil kahve dükkanları açılıyor. Yurt dısından özel olarak getirilen kahveler her cafenin kendi özel tarifine dönüsüyor ve bir aldıgınız tadı bir daha baska yerde alamayacagınız bir resim ortaya çıkıyor. Ilk defa 2002 yılında henüz Türkiye'de kahve algısı yeni yeni olusmaya baslarken Wrecking Ball Coffee Roasters'ın sahibi Trish Rothgeb tarafından "Third Wave Coffee" olarak adlandırılıyor.

Üçüncü nesil kahvede içeceginiz artık sarap gibi görülüyor ve yüksek kalite bir ürün olarak öne çıkarılıyor.

Bu nesilin tanımlayıcısı olan baslıklar su sekilde sıralanıyor:

  • Dogrudan ithalat
  • Yüksek kalitede kahve çekirdekleri
  • Özel bir bölgenin kahvesi
  • Latte art
  • Alternatif demleme yöntemleri: Vakum, sifon, soğuk demleme kulesi, Hario V60, Chemex vb.

Türkiye'de kahve tutkunlarına özel olarak servis veren ve kendilerini cennetteymis gibi hissetmelerine yardımcı olan, aynı zamanda da üçüncü dalga kahveyi en iyi sekilde tanıtan kahveciler.